گروه صنعتی پویا صنعت مبدل

فروش آنلاین ماشین آلات صنایع غذایی , دارویی , شیمیایی و دامپروری

گروه صنعتی پویا صنعت مبدل

فروش آنلاین ماشین آلات صنایع غذایی , دارویی , شیمیایی و دامپروری

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در صنایع غذایی برای فرآوری و عمل آوری یک محصول نیاز به دما دهی جهت میکس و یا اشباح نمودن دو یا چند فرمول میباشد . مثلا برای تولید شربت باید آب ، اسانس ، شکر و رنگ دهنده های مجاز با یکدیگر در دمای 55 تا65 درجه میکس شوند ، سپس به جهت میکروب زدایی و مدت ماندگاری بیشتر عمل پاستوریزاسیون در دماهای 76 الی 86 درجه انجام میگیرد و پس از آن جهت بسته بندی دمای آنها به 4 الی 45 درجه سانتیگراد تقلیل می یابد . تمام این عملیات فرآوری شربت در مدت زمان محدودی و در یک مخزن استیل باید انجام پذیرد و از انجاییکه به خدمت شما عرض شد در این فرآیند دو بار دما افزایش یافته و یک بار کم گردیده است ،توام با اینکه مدام در حال میکس شدن بوده است. برای انجام این فرآیند میبایست مخزن استیل مورد نظر از لایه هایی برای عبور دادن سیال گرم و سرد برخوردار باشد . برای عبور دادن بخار و آب سرد چیلر یا آیس بانک از دور این نوع مخازن استیل یک لایه با تحمل فشار بخار و تنش حرارتی سرمایی طراحی میگردد ، سپس جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی در هنگام تولید محصول یک لایه محافظ گرمایی استیل بر روی آن به همراه عایق های مورد نیاز طراحی میگردد . حال پس از پایان کار طراحی میبینیم که ما دارای یک مخزن استنلس استیل به سه جداره هستیم که هر یک عمل مربوط به خود را انجام میدهند و دارای میکسر و همزن تمام استیل نیز میباشند .

 

در صنایع دارویی هم به همین شکل برای ساخت محصولات دارویی و اسپانسیون ها و یا قرص های خاصی از مخازن سه جداره استفاده میگردد و مجدداً عملیات بالا در شرایط فرمولاسیون تولید انجام میپذیرد تا از چند محصول متناوب و غیر همسان یه محصول فرآیند تولید گردد . شایان ذکر میباشیم که استانداردهای تولید مخازن در صنایع دارویی با صنایع دیگر متفاوت میباشد و میبایست قسمت های ورودی و خروجی اتصالات مخازن دارویی به همراه سطوح داخلی و خارجی از استانداردهای پولیش کاری و الکتروپولیش خاصی بهره ببرند .

 

در صنایع شیمیایی فرآیند های متفاوت تری وجود دارد و سختی کار نیز بیشتر میباشد ، با توجه به اکثر فرآیند های شیمیایی که در جهان انجام میگیرد این محصولات دارای PH های بالا و متفاوتی هستند که این خصیصه آنها باعث بروز مشکلاتی برای مخازن استیل کاربردی در این صنایع میگردد . برای کنترل این خورندگی در بدنه داخلی و خارجی از آلیاژهای متفاوت تر استیل که مقاوم در برابر خورندگی هستند ( استنلس استیل 316 ) استفاده میگردد . نوع فرآیند به همان شکل میباشد ، ولی دما ها و نوسانات خیلی متفاوت تر از صنایع غذایی و دارویی میباشد . در بعضی از محصولات تولیدی شیمیایی دما مورد نیاز تا 360درجه سانتیگراد بالا رفته و امکان این وجود دارد که محصولی دیگر دمای 30- درجه سانتیگراد را نیاز داشته باشد ، به همین جهت طراحی و ساخت مخازن سه جداره و یا پروسس تانک استیل در صنایع شیمیایی متفاوت تر میباشد .

 

 

 

نقاط قوت : 

 

-  پخت سریع محصولات مرتبط در کمترین زمان

-  مصرف کم انژی در مقابل مخازن دوجداره 

-  قابلیت استفاده برای پخت چندین محصول

-  زیبایی مخزن در سالن تولید و محل های استقرار 

- کنترل بهتر در دما دهی و مصرف میزان انرژی

 

 

 

نقاط ضعف : 

 

- نقاط ضعف مخازن استنلس استیل سه جداره بیشتر در موارد زیر میباشد :

- قیمت بالای تمام شده مخازن به علت وارداتی بودن استنلس استیل و نو بودن آلیاژ فوق 

-  سخت تعمیر بودن مخازن در زمان خرابی 

- سنگین بودن مخازن فوق نسبت به مخازن دوجداره قدیمی

- لزوم استفاده از 50درصد ظرفیت مخازن

 

برای مشاهده قیمت پروسس تانک ها در ظرفیت های مختلف کلیک کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی